الاثنين، 11 فبراير 2008


بحبك..... بحبك اوى وحشتنى
كنت فين طول الوقت ده ؟؟
انا دلوقتى بس عرفت انى عشت عمرى كله استنى ترجعلى
احنا ارواحنا كانت عارفة بعض بس لما جينا الدنيا افترقنا بس بصورتنا المادية
بس كنا عايشين جوه بعض
تصدق لو قلت لك أنى وأنا ماشية لوحدى فى الشارع كانت عينى بتدور عليك وسط عيون الناس
كان كلها شوق تشوفك ...تحس بيك
تحضنك .......
ومع كل مرة كان الاحباط بيكون نصيبها
لكن بيتجدد الامل مع كل يوم وانا ماشية فى الشارع اتأمل وجوه الناس
بس مع الوقت ولما ملقيتش فايدة من التدوير
قلت مهو ممكن هيرجع فى وقت معين ...الوقت المناسب
ومن ساعتها وانا بحاول على اد ماقدر أبطل تدوير
ولو لينا نصيب نتقابل اكيد هنتقابل ...
مستنياك ....
"الحب هو الشئ الذى تجده وأنت تبحث عن شئ أخر "
يمكن يكون الكلام ساذج بس بجد انا مفكرتش فيه وانا بكتبه ....


هناك 4 تعليقات:

soso يقول...

انوس
ازيك ياحبيبتى
نفسى اشوفك اوى جدا موت
عرفة ياايناس انا مبسوطة نك بتتكلمى مع نفسك فى البلوج
حجة جميلة اوى
تحسى نى لم بشوف حجة بتكتبيها
عارفة انك فعلا حاسة بكل كلمة فيها
علشان كدة
انا بدور معاكى اهو يمكن اشوفهولك

غير معرف يقول...

ازيك يارب تكوني فكراني وميرسي اوي علي زوقك واتمني نكون اصدقاء وبما اننا متفقين علي كده انت كنت اخذت منك وعد انك هتتكلمي عن الحب وقولتيلي بطريقه جديده بصراحه انا مش شايفه اي حاجه جديده في اللي انتي كتبتيه وكمان بدون زعل معجبنيش انا حسه انك بتسخفي من الحب مع أنه حاجه جميله وبدونه مش هنعرف نعيش في الدنيا انا مش عاوزاكي تزعلي
ممكن مثلا لو هتكتبي عن حب الحبيب لحببته او العكس ممكن نقول انه اعظم حاجه لانه بيحرك عواطفنا ومشعرنا وعقولنا وحتي كمان عضلات الوش واحنا بنتكلم وبيغير حاجات كتير فينا اتجاهاتنا وافكرنا هو الحب عامل زي الكهرباء لما بتلمس الجسم فجأه تخيلي كده نفسك فجأه لمستي سلك مش متغطي يعني كده مثلا بس انتي بقا عليكي تكتبي الافكار ده بطرقيك اكيد هتكتبيها باسلوب لذيذ كمان ننمكن تتكلمي علي الهدايا ده حاجه مهمه جدا انا ممكن اساعدك اشوفك بكره قبل عيد الحب بااااااااي
صحيح كنت هنسي متزعليش وعيد حب سعيد

nosa يقول...

طالبة صداقة ...
ازييك ؟
انا فعلا كنت وعدتك انى هتكلم عن عيد الحب ...بس مكنتش اقصد انى اتكلم عنه فى البوست ده
وبتقولى انى مجبتش حاجة جديدة ..ممكن بس البوست الاخير ده بالذات انا كتبته لنفسى حاجة حسيتها فجأة وكتبتها "باكلم مع نفسى على رأى سوسو "
بس اللى انا مش فاهماه انك بتقولى انى بسخف من الحب ؟ مين قالك كده ؟ أحب أفهم وجهة نظرك ..وعيد حب سعيد

غير معرف يقول...

عجبتنى اوى جملة الحب يأتى اليك وانت تبحث عن شئ اخر دى او فيما معناه كدا يعنى كلامك دايما جميل يانوسة ياقمر.. ايار