الأربعاء، 19 مارس 2008

وما أجمــــــــلها من لحظــــــــــــــات



كان قلبى يخفق بشدة بل لا أبالغ لو قلت أن دقاته كانت تتضارب ...صدرى يعلو ويهبط ...أنفاسى تتلاحق ...أشعر بالحرارة تغمر جسدى وخيل إلى أننى قد أكون فى أوج الشهور الصيفية ولكن عقلى عاد للعمل واثبت لى مدى حمقى فى جزء من الثانية ....إذا ما هذا؟؟أشعر أننى ...بل أشعر بروافد نهر يافع قد بدأت تجد طريقا تشقه على وجنتى ...إننى فى حالة حمى ....حمى عاطفية .....نعم فالمشاعرلها طريقتها الفريدة فى التعبير عن سيطرتها على جسدك الواهن .

أجدنى مشدوهة متعايشة لكل لحظة حب أراها ....مع كل نظرة اهتمام عميقة من عينى رجل محب ..مع كل لفتة منتاهية الدقة والتلقائية من امرأة مغرمة من أعلى رأسها لأخمص قدميها لملاكها الأوحد ....تتساقط عبراتىلتنحنى احتراما لرقصة حبيبين تتعانق عيونهما وتتناجى أنفاسهما ....وتتسابق دقات قلبيهما ....كقلبى المشدوه أمامهما.

ما أجمل الاستسلام لطبيعتك الانسانية الحساسة تجاه المشاعر على اختلاف أنواعها .....وأرغب حقا فىحل هذه العلاقة الديناميكية بين الاحساس بالمشاعر وارتفاع نسبة ادرينالينك فى أجزاء من الثانية وعلو صوت دقات قلبك لتكاد تسمعها تشهق من فرط الانبهار والتوحد مع ما يثير مشاعرك ....

اختلف معك كثيرا ياأستاذ سقرط فالانسان ليس حيوانا ناطقا وانما زخم من المشاعر موضوع فى قالب جسدى جميل ابدعه الخالق عز وجل .

كنت أشاهد فيلما من الباقة الرومانسية التى أفضلها دائما فوجدتنى فى هذه الحالة الغريبة الحزينة الجميلة .....

لذلك أنصح كل من يعانى من مرض القلب "العضوى ولا أقصد ذاك المرض المحبب للنفس "ألا يشاهدوا الأفلام الرومانسية !!

و....كل سنة وانتوا طيبين بمناسبة المولد النبوى الشريف .

هناك 5 تعليقات:

nyira_elsheiref يقول...

أيه الكلام الجامد ده يا بنتى ؟؟؟؟؟؟

ع العموم انا برضه مش مع سقراط .. أنا مع إنسانية الإنسان

Ma7moud So3ody يقول...

كلمات رقيقه و معبره
احييكي عليها

كل عام و انتم بخير

سعودي

غير معرف يقول...

allah allah...........eah el gmal da kolo...msh mmkn...ente ya bnte gamda, eah el 7lawa de...mfeesh ay klam a2dr a2olo 3`er ektba 5ayal 3lme weromance kman...........sooooooooooo beautiful and soo crazy, l2nk konte hatmote mn el 2l2 mn kam yoom(",)

غير معرف يقول...

مش حقولك كلامك حلو بس بجد الواحد لما يقرأ يحس ان الناس اللى قدامه ناس مختلفين ، قد ايه فى جزء فيكى مختفى وهو انك رومانسيه وده مش بيبان عليكى ممكن الواحد يفتكر أنك جده اكتر ، بس قد ايه الكتابه بتبين فى الواحد حاجات مختفيه
zada

nosa يقول...

نونا:
ميرسى يا مكتبة !!
سعودى :
من بعض ما عندكم يا فندم
بيزارو:
"وش مكسووووووووف"
زادا:
عشان تعرفى يا بنتى صحبتك ملهاش حل